Ofertę naszej firmy w sposób elastyczny dostosowujemy do indywidualnych preferencji i potrzeb klientów, a celem naszym jest osiągnięcie maksymalnej satysfakcji właścicieli nieruchomości. Nasz zawód wykonujemy z pasją oraz najwyższym zaangażowaniem i dbałością o normy etyczne i moralne, staramy się wyróżniać tym, że konsekwentnie budujemy wizerunek profesjonalnego zarządcy nieruchomości.
Proponowany zakres obsługi w ramach zarządzania nieruchomościami:
-
Obsługa administracyjna nieruchomości i jej Właścicieli/Użytkowników:
-
protokolarne przejęcie dokumentacji budowlanej, administracyjnej i księgowej nieruchomości (tj.: dokumentacji powykonawczej, instrukcji obsługi obiektu, wszelkich decyzji, protokołów, kart gwarancyjnych, książek obiektów budowlanych, dokumentacji prawnej – administracyjnej, technicznej i finansowej …);
-
podejmowanie działań zmierzających do uzupełnienia dokumentacji w przypadku stwierdzenia braków bądź stwierdzenia konieczności jej zweryfikowania;
-
weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali, właścicieli lokali;
-
podejmowanie działań mających na celu rejestrację Wspólnoty (nadanie numeru NIP, REGON);
-
podejmowanie działań związanych z założeniem rachunków bankowych dla nieruchomości (m.in. rachunek podstawowy, depozytowy, lokaty)
-
monitorowanie ubezpieczeń związanych z nieruchomością wspólną;
-
przygotowywanie i obsługa obowiązkowych zebrań właścicieli nieruchomości, przygotowywanie projektów uchwał i niezbędnej dokumentacji;
-
bieżąca obsługa członków wspólnoty/spółdzielni w sprawach technicznych eksploatacyjnych finansowych w tym windykacyjnych;
-
pełnienie dyżurów na terenie nieruchomości;
-
analizowanie, doradzanie i według potrzeb opracowywanie koncepcji działania dostawców usług dla nieruchomości;
-
ustalanie i wprowadzanie procedur operacyjnych zgodnych z celami Właścicieli Nieruchomości;
-
analizowanie i doradztwo w zakresie kosztów dotyczących nieruchomości oraz sugerowanie działań optymalizacyjnych;
-
porady prawne, doradztwo związane z bieżącym utrzymaniem nieruchomości wspólnej;
-
przygotowywanie i negocjowanie umów o dostawy, roboty bądź usługi związane
z utrzymaniem nieruchomości oraz nadzór nad realizacją warunków umów; -
przygotowywanie projektów Regulaminów mających zastosowanie na terenie nieruchomości, w tym: Porządku Domowego Wspólnoty, Rozliczania mediów, etc.
-
reprezentacja nieruchomości przed organami administracji państwowej i samorządowej, przed sądami i organami egzekucyjnymi, jak również w relacjach pomiędzy Współwłaścicielami w ramach udzielonych naszej firmie pełnomocnictw;
-
w godzinach pracy biura - bieżący kontakt z właścicielami poprzez kontakt telefoniczny i e-mail, udzielanie informacji i rozwiązywanie zgłaszanych problemów;
-
całodobowy kontakt z administratorem nieruchomości, dedykowany Zarządowi Wspólnoty/Właścicielowi nieruchomości;
-
pełnienie dyżurów informacyjnych na terenie nieruchomości, mających na celu udzielanie informacji w umówionych dniach i godzinach.
-
Obsługa techniczna związana z utrzymaniem nieruchomości wspólnej:
-
kontrola nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody i odprowadzania ścieków oraz odbioru odpadów;
-
prowadzenie wszelkiej korespondencji z dostawcami mediów: RWE Polska S.A., Veolia S.A,, MPWiK S.A., PGNiG S.A. itp.;
-
kontrola nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwacje instalacji technicznych
w budynku; -
kontrola nad innymi firmami świadczącymi usługi związane z funkcjonowaniem nieruchomości;
-
zapewnienie nadzoru nad usuwaniem awarii i ich skutków na nieruchomości wspólnej;
-
prowadzenie książek obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości;
-
kontrola nad utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń oraz terenów służących do wspólnego użytku właścicieli lokali;
-
organizacja wszelkich kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości oraz urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami prawa budowlanego;
-
zbieranie na zlecenie zarządu ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości oraz przygotowywanie opinii ww. sprawach;
-
przygotowywanie projektów umów dotyczących planowanych robót
-
przygotowywanie dokumentów związanych z prowadzonymi robotami w tym: protokoły wprowadzenia na roboty, protokoły odbioru robót, etc.
-
reprezentacja nieruchomości przed organami nadzoru UDT, Inspekcja Budowlana, Ppoż. itp.;
-
Obsługa związana z gospodarką ekonomiczno-finansową nieruchomości:
Zapewniamy fachową obsługę rachunkową, bazującą na nowoczesnym systemie finansowo księgowym oraz na wykwalifikowanym personelu. W ramach umowy proponujemy:
-
prowadzenie księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami w oparciu
o program MIESZCZANIN; -
usługę E-KARTOTEKA;
-
przygotowywanie projektów planów gospodarczych (w formie planów rzeczowo-finansowych) i korekt tych planów;
-
przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Właścicieli;
-
sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych;
-
rozliczanie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości, kosztów zużytych mediów i funduszu remontowego
-
przygotowywanie informacji o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości oraz przychodach z częstotliwością ustaloną z Zarządem Wspólnoty;
-
analizowanie i nadzór nad windykacją należności od właścicieli lokali w nieruchomości;
-
analizowanie i nadzór nad windykacją należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości;
-
prowadzenie windykacji przed sądowej;
-
przygotowywanie pełnej dokumentacji windykacyjnej do skierowania spraw windykacyjnych na drogę postępowania sądowego;
-
nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnych, chyba, że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali;
-
wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń właścicielom lokali;
-
obsługa związana z bankiem i pocztą;
-
przygotowywanie dokumentacji finansowej (przelewy, faktury, monity) lub bezpośrednie regulowanie zobowiązań Wspólnoty wobec zewnętrznych kontrahentów.
Powyższy zakres jest jedynie propozycją i podlega indywidualnemu dostosowaniu do potrzeb każdej nieruchomości.